piątek, 26 maja 2017

Powietrze, którym oddycha - Brittainy C. Cherry




Chyba nigdy nie czułam się tak związana z żadną książką. Historia naładowana jest mnóstwem emocji, od bólu i gniewu, aż po samą miłość. Niesamowicie piękna i zdolna poruszyć każde serce - taka właśnie jest opowieść Tristana i Elizabeth.
"Czasami życie jest dziwne. Musisz radzić sobie z jego okropieństwami i mieć nadzieję, że znajdziesz dziwaków, którzy będą je z tobą dzielić"

Mam wrażenie, że ludzie z bliznami przyciągają do siebie innych ludzi, równie głęboko dotkniętych. Ona i On. Lizzie i Tristan. Z początku może się wydawać, że nic nigdy nie będzie łączyło tej dwójki, jednak los najwyraźniej chciał inaczej.  Dwoje bohaterów traci cząstkę siebie w wypadku samochodowym. Tristan miał synka i żonę, chciał spełniać ich i swoje marzenia. Elizabeth miała męża, którego kochała nad życie i niestety po tragicznej sytuacji została sama z wychowywaniem małej Emmy. Postanawia, że przeprowadzi się do małego miasteczka, w którym kiedyś mieszkała.  Przychodzi jej się zmierzyć z ciekawskimi spojrzeniami i kondolencjami. Już pierwszego dnia trafia na nowego, dziwnego sąsiada, a właściwie pies Tristana wpada pod koła jej samochodu, ale ku mojej uldze wychodzi z tego cało. Mężczyzna z początku wydaje się zamknięty w sobie, odtrąca ludzi i pomoc, zdaje się być typem samotnika. Jednak Elizabeth wkrótce przekona się, że nikt nie będzie w stanie zrozumieć jej lepiej niż On.
"Żadna bratnia dusza nie opuszcza tego świata samotnie; zawsze zabiera ze sobą kawałek tej drugiej."

"Powietrze, którym oddycha" to książka, która wciągnęła mnie od pierwszej strony, aż do samego końca. W rolę narratorki wciela się Elizabeth i to głównie z jej perspektywy obserwujemy wydarzenia. Jednak autorka nie zapomniała o Tristanie, wręcz przeciwnie - pokazuje nam wspomnienia z jego przeszłości, które dodają klimatu całej historii. Brittainy C. Cherry jest naprawdę mistrzynią w tym, co robi.
"W każdej sekundzie. W każdej minucie. W każdej godzinie. Każdego dnia."


Powieść jest niezwykle realistyczna, prawdziwa. W książce pojawia się wiele bólu oraz cierpienia i naprawdę aż trudno powstrzymać łzy przed wydostaniem się na zewnątrz.
"- Kiedy życie przestanie boleć?

- Kiedy każemy mu się walić i znajdziemy powód, by się uśmiechnąć."

Nie umiem rozpisać się na temat tej książki, bo to, co tam się dzieje, musicie sami zobaczyć, żeby się o tym przekonać. Dlatego podsumowując "Powietrze którym oddycha" to piękna historia, która już na początku rozwala nasze serca na kawałki i nie pozwala im się posklejać. Autorka ukazuje różne reakcje na śmierć najbliższej osoby oraz sposoby radzenia sobie z tym. Po lekturze można wiele wynieść i zapamiętać ją na bardzo długo, a treść nie przepadnie od razu po odłożeniu książki na półkę. Z całą pewnością będę chciała przeczytać kolejne tomy.

11 komentarzy :

  1. Aż wstyd się przyznać, ale jeszcze nie czytałam ani jednej książki tej autorki! Jeśli będę miała okazję, to z pewnością sięgnę po tą książkę.

    http://pomiedzyrozdzialami.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie naładowane emocjami historie, więc na pewno rozejrzę się za tą książką :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś czuję, że dołączy do planów na wakacje :D

    Pozdrawiam ;)
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, wakacje się zbliżają i trzeba robić wielkie plany czytelnicze :D

      Usuń
  4. Niestety ta książka od pani Cherry podobała mi się najmniej. Nie wiem czym to jest spowodowane, może była dla mnie po prostu zbyt melodramatyczna, jednak autorkę lubię i na pewno coś jeszcze od niej przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Już mi się podoba, dodaję do listy do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki, ale niedawno wpadły mi w ręce "Ogień, który nas spala" i "Art&Soul", więc mam nadzieję, że będą tak samo świetne. :D

    Pozdrawiam!
    sunreads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam dwie książki tej autorki i mam co do niej trochę mieszane uczucia. Ale jednego nie można jej odmówić - jej książki czyta się błyskawicznie, dlatego po "Powietrze..." sięgnę na pewno jak będę potrzebować czegoś na szybko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam nadzieję, że przeczytać kolejne jej książki. Ma naprawdę świetny styl pisania.

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.