sobota, 19 sierpnia 2017

[PRZEDPREMIEROWO] Ocalałe - Riley Sager


Quincy Carpenter, Lisa Milner, Samantha Boyd - trzy kobiety, trzy historie, trzy Ocalałe. Jako jedyne uniknęły śmierci z rąk psychopatycznych morderców. Po krwawych masakrach, które przeżyły, próbują zapomnieć o wszystkim i prowadzić nowe, lepsze życie. Czy się im powiedzie? Każda z nich radzi sobie inaczej, jednak nie wszystkim udaje się odnaleźć szczęście i spokój na nowo. Światem Quincy wstrząsa wiadomość, że Lisa popełniła samobójstwo. Główna bohaterka nie wierzy, że to ona sama odebrała sobie życie, a na dodatek okazuje się, że godzinę przed śmiercią, Lisa próbowała się z nią skontaktować. Co chciała jej powiedzieć? Czy chciała ją ostrzec?

Historia podzielona jest na dwa okresy czasowe, przez co wydawała mi się niesamowicie podobna do książki, którą też niedawno czytałam. Chyba nie tylko ja porównywałam "Lokatorkę" JP Delaney z "Ocalałymi". Wydaje mi się, że między tymi powieściami trwa zacięta walka o pierwsze miejsce w kategorii "Najlepszy thriller 2017-2018".

 Zastanawialiście się kiedyś jak to jest przeżyć masową masakrę i jeszcze z tym żyć? Mimo że nie czytam zbyt dużo thrillerów, to jestem pewna, że z czymś takim się jeszcze nie spotkałam w żadnej innej książce. Autorka w doskonały sposób wprowadziła nas w nastrój panujący w powieści i powiem szczerze, że to kupuję. Zawsze próbuję przewidzieć zakończenie, raz mi się to udaje, a raz nie. Niestety w tym przypadku gdy byłam pewna jak skończy się książka, to w jednej chwili działo się coś takiego, że wszystkie moje podejrzenia się rozsypały i zastąpiła je tylko niepewność. Coś w tej powieści jest tak bardzo niezwykłego, że człowiek wciąga się od początku, aż do samego końca. Muszę przyznać, że autorce doskonale udało się wykreowanie wszystkich postaci i według mnie jest to zdecydowanie najlepszy thriller jaki kiedykolwiek czytałam. W pewnych momentach wydawało mi się, że autorka steruje naszymi emocjami jak marionetkami. Dreszczyk emocji, strach, tajemnica. Może dla niektórych to będzie zwykły thriller, jednak dla mnie jest wyjątkowy. No i oczywiście możemy wynieść z tej książki naprawdę wiele: media żerują na ludzkim nieszczęściu, a przeszłość będzie z nami aż do końca życia.

Podsumowując, "Ocalałe" to świetny thriller, pełen zagadek, nieprzewidywań i mroku. Całą książkę oceniam bardzo wysoko, wydaje mi się, że nie można już było w niej zawrzeć niczego lepszego. Jeżeli szukacie sensacyjnej powieści, która Was porwie w wir wydarzeń, to koniecznie musicie przeczytać kryminał Riley Sager.


Za egzemplarz recenzyjny bardzo dziękuję


11 komentarzy :

  1. Skoro to thriller to prędzej czy później wpadnie w moje ręce ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam "Ocalałe", podobały mi się dużo bardziej od "Lokatorki" :)

    Pozdrawiam!
    roksa_reads

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam historie o ludziach, którzy przeżyli coś okropnego. Przeraża mnie to, ale jednocześnie podziwiam odwagę tych osób. Opis książki brzmi bardzo ciekawie, więc mam nadzieję, że uda mi się ją przeczytać. Pozdrawiam ;) https://prostoprzezksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ci się również spodoba :)

      Usuń
  4. Ja niecierpliwie czekam na premierę. Słyszałam dużo pozytywnych jak i negatywnych opinii. Jestem ciekawa, jak mi się spodoba.
    Pozdrawiam Booki

    OdpowiedzUsuń
  5. Wprawdzie thrillery i tego typu mroczne wątki to nie do końca moje czytelnicze klimaty, ale może kiedyś skuszę się i sięgnę po tę pozycję. Po Twojej recenzji mam bowiem wrażenie, że warto! :) Pozdrawiam! włóczykijka z imponderabiliów literackich

    OdpowiedzUsuń
  6. "Lokatorka" nie do końca mi się podobała i coś czuję, że z tej książki będę zadowolona o wiele bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapowiada się świetnie, lubię książki, które potrafią naprawdę poruszyć.

    OdpowiedzUsuń
  8. Sięgnę po tę powieść. Może... Zobaczymy, czy będę miała ochotę na taką książkę, gdy już się ona pojawi w księgarniach.

    Buziaki!
    Kaja z ksiazkowezamieszanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaczęłam czytać tę recenzje, ale jednak zostawię sobie ją na później, ponieważ Ocalałe czekają już na półce. Chyba chcę do nich podejść z czystą głową i na pewno tu wrócę po lekturze! :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.