czwartek, 21 czerwca 2018

Bad boy's girl 1,2,3 - Blair Holden


Gorąca seria fenomenu Wattpada, która pojawiła się na liście bestsellerów.

Tessa to skromna dziewczyna, której jedynym celem jest przetrwanie ostatniej klasy szkoły średniej. W tym celu opracowała plan, dzięki któremu nie będzie się rzucała w oczy. Jednak, wszystko idzie nie tak jak zaplanowała, bo na jej drodze staje Cole Stone, który wraca do miasta po kilkuletnim pobycie w szkole wojskowej. Od czasów przedszkola uprzykrzał jej życie i przez niego wylądowała nawet kilka razy na ostrym dyżurze. W dodatku jej najlepsza przyjaciółka - Nicole, zerwała przyjaźń i zaczęła się spotkać z najprzystojniejszym chłopakiem w liceum - Jasonem, w którym od lat była zakochana Tessie.

Spoglądając na okładkę nie wiedziałam dokładnie czego się spodziewać. Bo powiedzmy sobie szczerze nie wygląda zbyt ładnie. Jednak lekkie pióro autorki i dialogi sprawiają, że chwila czytania jest cudownym relaksem.

Zostawmy temat wyglądu i przejdźmy do fabuły. Od bardzo długiego czasu uwielbiam powieści New i Young Adult i tak samo jest w tym przypadku. Tessa - główna bohaterka wzbudziła moją sympatię od pierwszej strony i ku zdziwieniu naprawdę ją polubiłam. Jest to zwykła dziewczyna, dosyć nieśmiała i nieporadna w kontaktach towarzyskich. Gdy już poznajemy bohaterkę znacznie bliżej jesteśmy w stanie ujrzeć jej prawdziwy charakter jakim jest: złośliwość, sarkastyczność i ogromna inteligencja. Czasami miałam wrażenie, że strasznie się z nią utożsamiam. Może właśnie dlatego tak bardzo ją polubiłam. 

Postać Cole'a została również znakomicie skonstruowana. Wraca do liceum i staję się obiektem westchnień każdej dziewczyny. Przez większą część książki był kreowany na ideał każdej kobiety, jednak głupi błąd popełniony z jego strony sprawił, że w jednej chwili znikają wszystkie romantyczne uniesienia, które pojawiły się między nim a Tessą. Właśnie przez tą sytuację czułam straszny niedosyt pod sam koniec książki, dlatego sięgnęłam szybko po kolejną część.



RECENZJA DRUGIEJ CZĘŚCI! (Czytasz na własną odpowiedzialność :)

Tessa stara się pogodzić z rozstaniem oraz ze złamanym sercem, jednak nie jest to takie proste jak się wydawało. Za chwilę rozpoczyna pierwszy rok studiów, a jest zakochana po uszy w Cole'u, którego próbuje ignorować. Okazuję się że to nie bułka z masłem, zwłaszcza że na wymarzone studia zabiera torbę ciuchów i masę problemów. Głównym wątkiem tego tomu jest życie studenckie, które jak się okazuje nie jest takie wcale łatwe na jakie wygląda w filmach.

Po zakończeniu poprzedniej części spodziewałam się wielkiej walki Cole'a o wysłuchanie przez Tessie, ale nawet tutaj się pomyliłam. Jednak ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu Tessa zrobiła wielki krok do przodu i postanowiła sama z nim porozmawiać. Od tej pory ciężka depresja znika w mgnieniu oka, a zastępuje ją wielka miłość i romantyczne uniesienia. Tessie wydawała mi się bardziej dojrzalsza, jednak i tak poprzedni tom wydawał mi się ciekawszy. Brakowało mi tutaj jakiegoś punktu kulminacyjnego, czegoś na czym mogłabym się skupić nawet i pisząc tą recenzję. 

RECENZJA TRZECIEJ CZĘŚCI (Czytasz na własną odpowiedzialność :)

Czasami się zastanawiam nad sensem wprowadzania trzeciej części, skoro tę historię mogłoby się zamknąć już w drugim tomie. Małe dramaty - czyli to co zwykle, oraz życiowe i miłosne rozterki. Fabuła głównie opiera się na miłości Cole'a i Tessie, którzy przechodzą kolejne kłótnie i załamania w 'związku'.  Cole stał się sławny, chodzi za nim prasa przez co bohaterowie muszą sobie poradzić z popularnością i przez to czekającymi na nich problemami oraz falą hejtu.

Czytając ten tom byłam bardzo znudzona. Bezcelowe było przeciąganie fabuły i wprowadzenie takiego wątku, jakim jest "nagła popularność" Cole'a i Tessy. Nie rozumiałam całej afery, którą robili sami bohaterowie. Kończenie miłości z takiego powodu, nagłe wracanie, ukrywanie się przed wszystkimi. Naprawdę przestałam w pewnej chwili rozumieć co się dzieje w tej książce. Mimo, że tak samo jak w poprzednich częściach styl pisania autorki jest bardzo prosty, a my dostajemy naprawdę dużą dawkę humoru i słodyczy, to i tak nie było w stanie to uratować tej książki. 

Najbardziej ostatnia część skupiła się na kłótniach, rozstaniach, powrotach i kolejnych kłótniach. Poznałam Tessę od tej głupszej strony, bo pokazała swoje pijackie wybryki, gdy już nie potrafiła udźwignąć fali hejtu która na nią spłynęła. Przez tą część kompletnie zmieniłam swój pogląd na temat tych dwóch głównych bohaterów, zarówno Tessie jak i Cole'a. Dlatego zdecydowałam, że po prostu nie czytałam tej części i że cała historia skończyła się Happy End'em, który był w drugim tomie.


Za możliwość przeczytania bardzo dziękuję Wydawnictwo Jaguar :)

2 komentarze :

  1. Może kiedyś...aczkolwiek w tym momencie za dużo książek mam w koleje do przeczytania :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja powoli nadrabiam wszystkie zaległości, mam nadzieję że Tobie też się uda! 💓

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.