środa, 28 czerwca 2017

"Diamentowa góra" Cecily Wong



Od zawsze interesowała mnie kultura japońska i chińska, w pewnym momencie nawet stwierdziłam, że chciałabym ją bliżej poznać. Kiedyś marzyłam o wyjeździe do kraju azjatyckiego, by spotkać tamtejszych ludzi oraz zapoznać się z ich obyczajami. I wiecie co? Czytając tę książkę miałam wrażenie, że już tam po prostu jestem.

Na początku XX wieku bogaty człowiek biznesu - Frank Leong - wyprowadza się wraz z rodziną z ukochanego miasta. Wyruszają na Hawaje, zostawiając za sobą problemy oraz bojąc się nadchodzącej wojny. Zatrzymują się na wyspie Oahu. Jak się okazuje, tutaj również panuje klątwa, która ciągle podąża za Leongiem. Legenda głosi, że bogowie zawiązują wokół małego palca czerwoną nić, której dwa końce łączą ze sobą dwie przeznaczone sobie osoby. Natomiast jeśli ktoś zerwie tę więź, to na zawsze zostanie przeklęty. Jednak jak to wiadomo, w powieści pojawiły się trudne wybory. Amy jest zmuszona wyrzec się swojej miłości i poślubić bogatego Bohai Longa, który ułatwiłby jej dalsze życie. Mimo że słucha głosu serca, wie, że musi zapewnić sobie godny byt, dlatego niedługo potem bierze ślub, który przynosi ogromnego pecha.

Cecily Wong wprowadziła pełno intryg, kłamstw oraz niefortunnych zdarzeń. Napisała przejmującą książkę, która z każdą kolejną stroną coraz bardziej szokuje człowieka. Dzięki wprowadzeniu tych wszystkich legend oraz obyczajów, poznałam dogłębnie kulturę chińską oraz to, ile dla nich znaczą uczucia. Nigdy nie słyszałam o klątwie czerwonej nici i powiem szczerze, że ciągle jestem w szoku. Autorka pisze w prostym stylu, przez co czyta się książkę znacznie szybciej niż się spodziewałam. Bohaterowie są fantastycznie wykreowani, ponieważ każde ich decyzje są tak realne, że jestem pozytywnie zaskoczona. No i okładka - przecudowna. Czego więcej oczekiwać od książki?

"Diamentowa góra" to powieść, której tak szybko nie da się nie zapomnieć. Proste pióro, delikatne oraz ciekawe opisy, cudowni bohaterowie oraz zaskakujące zdarzenia. Jeżeli lubicie takie obyczajówki, to naprawdę i szczerze polecam.

Za egzemplarz bardzo dziękuję:

2 komentarze :

  1. Zabieram się dzisiaj ze jej czytanie i mam nadzieję, że mi się spodoba <3 ps. świetna recenzja!

    OdpowiedzUsuń
  2. Krótka, treściwa recenzja, w której zawarte jest to, co najważniejsze - kupuję to!
    Książkę dopisuję do listy "Muszę to mieć". ;)

    Wilcza Dama ^^

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.